Wij staan voor
verantwoord bosbeheer

Meer rendement met
gepersonaliseerd drukwerk
  

 

Gepersonaliseerd drukwerk

Wanneer je een (potentiële) klant wilt informeren over je producten of diensten, wil je dit natuurlijk wel persoonlijk doen, zodat je mailing extra opvalt bij de ontvanger. Het is een feit dat een mailing meer rendement oplevert wanneer deze gepersonaliseerd is. De kunst is natuurlijk om hiermee op een creatieve manier mee om te gaan, zodat de mailing meer attentiewaarde krijgt en dus beter ontvangen wordt.

Aanlevering

Om te kunnen personaliseren moet je naast een opmaak (pdf) ook een database aanleveren, meestal in de vorm van een excel bestand. Wij maken vervolgens de koppeling tussen de opmaak en dit excel bestand en maken hiermee elk mailstuk uniek. Om een goede gepersonaliseerde mailing te kunnen maken is het belangrijk dat de opbouw van de database goed is. Het allerbelangrijkste om te weten is dat de velden uit de database op kolomniveau geselecteerd worden en vervolgens op regelniveau gelezen en gepersonaliseerd worden. Hierbij dienen de gegevens op regelniveau consequent ingevuld te worden. Zo hebben we hieronder een aantal voorbeelden gegeven van een goede en minder goede database.

Goede opbouw:

In bovenstaande voorbeeld kun je de klant op veel manieren benaderen, zo kan je hem zeer formeel benaderen door hem aan te spreken met “de heer P.J. Puk” of “mevrouw M. E. van Zanten”. Maar je kan ook een hele informele kreet op de voorzijde van de mailingkaart toevoegen in de trend van “Zo, Marianne. Is M&L Kinderschoenen al toe aan een nieuwe software-update?”

Minder goede opbouw:

In dit voorbeeld kun je de klant nog wel persoonlijk benaderen, maar is dit wel beperkter dan in de eerste database. Je kunt
alleen maar gebruik maken van 1 variabele en kan daarom de klant niet aanspreken met alleen zijn/haar voornaam. Daarnaast kun je ook alleen de klant op een informele manier benaderen.

Slechte opbouw:

In dit voorbeeld wordt de contactpersoon ook niet juist aangeschreven. In het contactpersonenveld is de opbouw niet
consequent en zal bijvoorbeeld de toevoeging (v) niet als geslacht herkend worden maar achter de naam geplaatst worden.

Ondersteuning

De opbouw van de database heb je als klant natuurlijk niet altijd in eigen hand. Vaak ben je afhankelijk van de output die je krijgt van een andere afdeling of van de organisatie waar je het adressenbestand hebt gekocht. Indien je twijfelt of je adressenbestand in orde is voor de mailing, adviseren we je om dit vooraf met ons te overleggen. Wij kunnen de opbouw van je bestand controleren en aangeven of deze geschikt is voor het personaliseren van de mailing. Zo wordt je naderhand niet onaangenaam verrast.



Meer informatie

 Wilt u meer informatie ontvangen, vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen vervolgens z.s.m. contact met u op.

Bedrijfsnaam:
Aanhef:*
Voorletter(s):
Tussenvoegsel(s):
Achternaam:
E-mail adres:*
Telefoonnummer:
Vragen/Opmerkingen:
http://www.printx.nl/page/197/personaliseren.html