Wij staan voor
verantwoord bosbeheer

Meer rendement met
gepersonaliseerd drukwerk
  

 


Printx.nl....de tijdslijn


2007

Eind 2007 is ons bedrijf ingeschreven bij de KvK en hiermee is dus officieel Printx.nl van start gegaan. Al snel hadden we een pand aan de Havenstraat in Doetinchem gevonden.  Alles was wel gedateerd, maar voor ons was het een prima locatie met ruime parkeergelegenheid en (heel belangrijk) een zeer gunstige prijs per vierkante meter. De laatste maand van het jaar hebben we flink de mouwen opgestroopt en na een beetje schilder- en herstelwerkzaamheden hadden wij een prima plekje waar we als bedrijf van start konden gaan. En wij waren natuurlijk apetrots op ons eerste onderkomen. 


Onze spreekkamer, destijds op de havenstraat!
de eerste printer waarmee we in 2008 van start zijn gegaan.

 

2008

Vanaf 1 januari 2008 is Printx.nl dan ook operationeel van start gegaan. Vol ambitie en met onbegrensde enthousiasme gingen we aan de slag. We lanceerden voor de consumentenmarkt "babyboefjes.nl", een website vol met geboortekaartjes. Voor de zakelijke markt pakten we alles aan en klanten wisten ons voor allerlei zaken te vinden. Zo vonden we langzaam onze weg en werden we steeds drukker. Gelukkig hadden we allebei regelmatig familieleden die ons belangeloos een handje kwamen helpen. Ook zijn we in de 2e helft van het jaar begonnen om eens te kijken naar uitbreiding en hebben we ons eerste personeelslid in dienst genomen.     

Alles wat we in dat jaar aan winst behaalde, werd direct gebruikt om ons machinepark uit te breiden zodat we ook steeds meer dingen in eigen huis konden. Een logisch gevolg was natuurlijk dat de werkbare ruimte steeds kleiner werd.

 

2009

Begin 2009 was de productieruimte inmiddels goed gevuld en we kregen het gevoel dat we ieder doosje of pak papier wel 3 keer in onze hand hadden om het vervolgens weer op een andere plek te leggen. Echt efficiënt waren we niet meer aan het werk. Voor ons dus een duidelijk signaal dat we verder moesten kijken naar een nieuwe locatie. En deze hadden we vrij snel gevonden.

Op 1 februari 2009 zijn we verhuisd naar het nieuwe industriegebied Wijnbergen en hebben we onze plek gevonden op de Innovatieweg 3-11 in Doetinchem. Een nieuw pand dat ruim 3 keer zo groot was en bovendien alle mogelijkheden bood om het bedrijf verder te laten groeien. De nieuwe locatie betekende voor ons dat we onze dienstverlening verder konden uitbreiden en dat we bijvoorbeeld ook de opslag van drukwerk konden verzorgen voor onze klanten.

De groei zette zich voort en al snel kwamen er 3 nieuwe personeelsleden bij. Ook onze investeringen stonden niet stil en de printcapaciteit werd verder uitgebreid.

 

2010

In 2010 volgde al weer een interne verbouwing voor een extra verdieping op ons kantoor waar we de nieuwe productieruimte gebouwd hebben voor het printen vanaf de rol. Grote posters, banners en canvas schilderijen waren vanaf toen ook producten die we in eigen huis konden verzorgen. Vele honderden meters papier, canvas en kunststof zijn inmiddels door ons bedrukt en geleverd.

Daarnaast werd ook de behoefte steeds groter naar meer capaciteit in het zwart-wit segment. We hebben daarom besloten om ook te investeren in een groot volume zwart wit printer, de Konica Minolta Bizhub 1051. Met een afdrukcapaciteit van 105 pagina's per minuut werden vele duizenden gebruiksaanwijzingen, rapporten en gepersonaliseerde brieven hierop gedrukt. 

In 2010 zijn we begonnen met een nieuwe dienst, printen vanaf de rol.

 

De nieuwe zwart-wit printer

 

2011

Begin 2011 zijn we rond gaan kijken om onze printcapaciteit verder te vergroten. De ontwikkelingen in de markt, met name op het gebied van digitaal drukken ging natuurlijk verder en er kwamen machines op de markt met meer mogelijkheden. We besloten om daarom een grote stap te zetten en te investeren in het paradepaardje van Konica Minolta, de bizhub PRESS C8000. Met deze investering konden we antwoord geven op de toenemende groei van opdrachten die we verwerkten. 


De nieuwe kleurenprinter, de PRESS C8000

 

2012

Nu we in 2012 een aantal maanden op weg zijn blijven we bezig om de dienstverlening naar onze klanten verder te verbeteren. Zo hebben we Myprintx.nl ontwikkeld, een investering in onze online dienstverlening. Zo kunnen klanten zelf hun drukwerkvoorraden inzien, afroeporders plaatsen, zelf hun eigen visitekaartje opmaken of een beeldbank beheren. Daarnaast staan er voor dit jaar nog een aantal diepte-investeringen in de afwerking gepland.


Myprintx.nl, een nieuwe online dienstverlening.

Klik hier voor een gedetailleerde beschrijving van myPrintx.nl

De toekomst

Naar de toekomst toe streven we natuurlijk naar een gezonde en gecontroleerde groei van ons bedrijf. Daarom blijven we gefocust op dat wat wij belangrijk vinden: een betrouwbare en professionele leverancier zijn van het grafische product wat moet resulteren in een langdurige samenwerking met onze klanten.